Home » Verbod op verkoop nieuwe auto’s met verbrandingsmotor vanaf 2035 Duurzaam Verbod op verkoop nieuwe auto’s met verbrandingsmotor vanaf 2035 Het Europees Parlement heeft ingestemd met een voorstel om de verkoop van nieuwe auto’s met verbrandingsmotor vanaf 2035 te verbieden. Dit voorstel werd vorig jaar ingediend door de Europese Commissie. Het doel is om de CO₂-uitstoot tegen 2030 terug te brengen met 55 procent. Het voorstel om de verkoop van nieuwe auto’s met verbrandingsmotor te verbieden is bedoeld om de overstap naar elektrisch rijden binnen Europa te versnellen. De verkoop van hybride auto’s groeit de laatste jaren stevig en die van elektrische auto’s inmiddels nog veel harder. Vorig jaar waren ze samen goed voor bijna een kwart van de totale autoverkoop. Hiervoor zal het aantal laadpalen voor elektrische auto’s drastisch moeten toenemen in heel Europa. De milieuministers hebben knopen doorgehakt over in totaal vijf klimaat wetsvoorstellen. Hiermee is de EU goed op weg naar een CO2-reductie met 55 procent in 2030. Het uiteindelijke doel is om de temperatuurstijging op aarde tot maximaal anderhalve graad te beperken. De populaire hybride auto’s die al veel minder CO2 uitstoten zullen op termijn dus ook verdwijnen. Zij gaan de autofabrikanten nog wel helpen bij het behalen van de doelstellingen die voor 2030 zijn vastgesteld. De nieuwe auto’s die dan verkocht worden mogen dan nog maar 45% van de CO2 uitstoten ten opzichte van de auto’s die dit jaar verkocht worden. Vanuit de Europese Commissie komen er richtlijnen over het aantal laadpalen dat er langs de Europese snelwegen moet komen. De afstand tussen snellaadstations langs de snelwegen mag maximaal 60 km zijn. Het aantal laadplekken moet verveelvoudigen en meegroeien met het aantal elektrische auto’s. Alleen hiervoor is de komende jaren al een miljardeninvestering vereist. De EU wil de aanschaf van een elektrische auto’s aantrekkelijker maken door de benzineprijs waarschijnlijk te verhogen. De commissie wil de olie-industrie mee laten betalen voor de CO2-uitstoot van het verkeer. Dit zal via de benzine worden doorberekent aan de consument. Een private lease elektrische auto groeit snel in populariteit. Het is waarschijnlijk de goedkoopste manier voor particulieren om elektrisch te kunnen rijden. Dit komt mede doordat de leasemaatschappijen goedkoper kunnen inkopen dan particulieren. Niet alleen de auto zelf, moor ook zaken als de bijbehorende verzekering en het onderhoud. Ook kunnen zij tegen betere voorwaarden geld lenen om de auto te financieren. Dit voordeel wordt via een aantrekkelijk leasetarief gedeeld met de consument. Bij een elektrische auto zijn er speciale aandachtspunten waar je op moet letten in een private lease vergelijker, die niet van belang zijn bij een benzineauto. Bijvoorbeeld de actieradius. Hiermee wordt aangeven hoe ver je met de auto kunt rijden voordat hij weer opgeladen moet worden. De actieradius is afhankelijk van de grote van de accucapaciteit. Bij veel elektrische auto’s kun je kiezen tussen een kleiner en een groter accupakket. Deze keuze heeft aanzienlijke invloed op het maandelijkse leasebedrag. Het voordeel van private lease zit voor de meeste mensen in het gemak. Alles wordt voor je geregeld. Geen gedoe bij het kopen of verkopen van de auto. Aan het eind van de leaseperiode lever je de auto gewoon weer in. En elke maand hetzelfde bedrag betalen zonder verrassingen. Inclusief de kosten voor de verzekering, belastingen en onderhoud. Wat is Private Lease Private Lease is een vorm van Operational Lease, een term die gebruikt wordt om aan te geven dat alles geregeld is om de leaseauto te kunnen rijden. Denk hierbij aan onderhoud, verzekeringen, belastingen en pechhulp. Zoals de naam al aangeeft kan een Private Lease overeenkomst alleen worden afgesloten door particulieren. BronvermeldingLeaseauto.nl admin Share This Previous ArticleEen appelboom voor in de tuin Next ArticleVertrouw op het aanbod van een meubelzaak in Almere oktober 11, 2022